oktober 2012

Kålrotchips

God Lørdagmorgen,

Jeg har posted denne oppskriften i sommer, men velger å gjøre det igjen :) For dette smaker bare fantastisk! Kålrot som også kalles " Nordens appelsin" er også meget rik på C-vitaminer. Her er det bare å kjøre på med kålrot som tilbehør til en herlig middag, eller som bare en litt sunnere snacks :) Lykke til!

Kålrotfries for to personer:

1 kålrot

1 liten neve Rosmarin

50 g  revet parmesan

3 fedd revet hvitløk(eller 1 hel mini hvitløk)

Dryss over olje, havsalt og pepper etter behov.

1. Skrell kålroten.

2. Skjær kålroten i lange strimler. Passe tykke.

3. Ha bakepapir i en langpanne. Legg kålrot frisene i pannen. Rasp over revet parmesan, hvitløk og salt, pepper og rosmarin. Jeg hadde en god del olje over. Jeg blandet alt med hendene, slik at hver fries skulle bli godt dekket.

Stek i oven på 225 grader i ca. 30 min. Stek først i 15 min, ta brettet ut av ovnen og snu frisene, stek videre i 15  min.

Kålrotfrisene får en fin og gylden farge når de kommer ut av ovnen.

Server sammen med ketchup, og valgfritt tilbehør.

Anbefaler å lage dette, smaker fantastisk. Mmm my new fav!

Kjøp kålrot imorgen, og gi tilbakemelding!

God helg

IV.

, Oslo

http://bloggfiler.no/foodbyvictoria.blogg.no/images/1481578-10-1409922165296.jpg
hits